mandag 18. februar 2008

Prøvetrykk


Jeg har lenge vært opptatt av trykk, og jeg har etterhvert trykket mange foto på lerret, og jeg har spesielt vært opptatt av det jeg ser ut av vinduet når jeg kjører tog, altså reise/bevegelse, eller søppel.

Når jeg nå hadde lyst til å prøve samme trykkemetode på metall, var det verken reise eller søppel som ble motivet: som vanlig når jeg skal prøve noe nytt, ble det et babybilde av sønnen min, som flere ganger før.

Trykket er lite, ca 10 x 12 cm, men det er som sagt en prøve, og jeg tror nok jeg må lage ganske mange små før jeg våger meg på noe større - det vil nok ta tid å bli kjent med både underlag og tørketid.
Jeg ser for meg flere ulike motiver jeg kan jobbe med, og flere ulike typer underlag, og også flere måter å overflatebehandle motivene på - på mitt arbeidsrom venter både polyester og epoxy.

Og jeg tenker at denne vinterferien muligens er i korteste laget....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar