torsdag 28. februar 2008

Mange hunder små....


blir til noe større.

I det siste har jeg nesten bare jobba i små formater, og jeg tenkte at jeg vil prøve å jobbe større. Mulig at det ble for skummelt for meg - så jeg juksa litt og delte lerretet mitt opp i ruter på 20 x 20 cm, og malte inn de vanlige chihuahuaene. Egentlig er det vel riktig å si den chihuahuaen, siden det stort sett er den samme hele tiden.

Jeg har ennå ikke bestemt hva som er opp og hva som er ned, det er ikke så viktig heller, dette bildet kan sees fra alle kanter.

Det minner meg litt om en plastikkdings jeg hadde da jeg var liten, en slags ramme med tallbrikker inni, og en ledig plass. Så var det å flytte rundt på brikkene og få det hele til å gå opp. Noe det aldri gjorde på min ramme, ikke før jeg plukka ut alle talla og banka dem inn igjen.

Ellers holder jeg på med denne hunden på 20 x 20 lerreter også, tanken er at jeg skal lage 150 stykker, og sette de sammen til et bilde på 3 x 2 meter. Foreløpig har jeg 29 ferdige, så det er langt igjen. Og det kan jo tenkes at jeg kommer fram til at 2 x 2 meter ikke er så verst, det heller.

1 kommentar: