mandag 24. september 2007

Oh, what did you see, my blue-eyed son?


Innimellom andre ting, jobber jeg videre med bildene til det som kanskje en dag kommer til å bli en sammenhengende bilderekke. Selv om jeg planlegger en bilderekke, jobber jeg ikke i rekkefølge, i så fall har jeg brutt den nå...

Jeg jobber best i serier, og da får jeg heller hoppe litt fram og tilbake i teksten jeg har som utgangspunkt. Ja, jeg ser at akkurat her er det nok en overtydelig tekstreferanse, med alle øynene, men jeg ville så gjerne bruke dem. Det kan være at det skal males over, eller at dette bildet skal ut av serien - men siden jeg snakker om en langvarig prosess, er det ingen beslutning som haster.

Jeg er fortsatt veldig i tvil om hvor jeg vil, og ser at dette nok kan bli vel kitschy. Men så er det nå kan hende sånn at når det bli mye nok, og det muligens blir installert i et rom, med lyd, at det vil framstå som riktig likevel. Og for meg er det nok helt rett å male små babyer akkurat nå - jeg trenger å bli minnet om at en gang var de små og søte, de store guttene som produserer skittentøy og setter fra seg de store skoa sine over alt.

2 kommentarer:

  1. Det hadde vært artig om du oppgav hvor store eller små bildene er.

    SvarSlett
  2. Babyen er 60 x 80 - det vil si at de ikke er kjempestore, men store nok til at de blir litt ekle å forholde seg til. Akkurat nå holder jeg forresten på med noen ganske små hjerner....
    Du skulle forresten bare visst hvor mye jeg savner deg - det er derfor jeg har vært litt stille....

    SvarSlett