fredag 10. august 2007

Jeg skulle male en elefant...


Etter å ha vært i en slags dvaleliknende tilstand det meste av sommeren, i alle fall hva kunst angår, har det endelig løsnet. Ikke at jeg ikke har jobbet med ting, men det har foregått mye på idéplanet, og jeg har brukt en del tid på å fullføre nesten-ferdige ting og grunning av lerreter. Men nå har jeg altså malt. Jeg har ikke laget et mesterverk, men jeg har malt. Med farger. På et lerret. Jeg tvang meg selv til å male - jeg sa til de andre her i huset at "nå skal jeg male en elefant", og så gikk jeg til arbeidsrommet.... Jeg sa det i en blanding av frustrasjon og desperasjon, men det virka. Jeg gikk ut i arbeidsrommet. Og malte en elefant. Eller kanskje ikke akkurat en elefant da. Men jeg malte. På et lerret. Og jeg fikk lyst til å male mer. Ikke elefanter, men små jenter. Og jeg fikk lyst til å lage trykk. Og tenkte at den er over, den lange tørkeperioden i hodet. Og hvis jeg kikker veldig godt på bildet mitt, ser jeg en elefant.

2 kommentarer:

  1. En av de bedre elefantene.
    Er du virkelig sikker på det der med ingen mesterverk?

    SvarSlett
  2. Helt sikker! Men en hyggelig elefant ble det likevel.... ;-)

    SvarSlett