søndag 12. august 2007

Barneportrett


Vanligvis maler jeg ikke portretter, men det har jeg forsøkt på her. Jeg fikk lyst til å prøve å male på en annen måte enn jeg har gjort før, og tok utgangspunkt i et fotografi jeg forenklet til det ble litt tegneserieaktig. Egentlig hadde jeg lyst til å ha med mange flere detaljer, men tror det var lurt å forenkle såpass mye som jeg gjorde. Det kan lett bli for mye informasjon i et bilde, og for mange detaljer kan skape et rotete inntrykk. Her har jeg jobbet med rene fargeflater, uten skygger. Det er det første bildet jeg har malt på denne måten, og jeg må nok male flere for å se om det er metode jeg kan bruke, dette er jo bare en "kladd". Men det var en hyggelig avveksling fra andre ting, og jeg er allerede godt i gang med neste bilde i samme serie - kanskje det blir en hel vegg før jeg har utforsket teknikk og motivvalg ferdig....

2 kommentarer:

  1. Jeg syns det ble veldig stilig!

    SvarSlett
  2. Det var hyggelig å høre. Jeg er som sagt litt i tvil om jeg liker det enda, har begynt på et til, og det er i alle fall morsomt å holde på med.

    SvarSlett