onsdag 8. august 2007

Jeg fant, jeg fant...



"Og hva fant du nå, da?" "En gammel TV, må vite." Jeg så det på en tur i skogen. Nei, jeg tok det ikke med hjem. Noen burde gjøre det, det er grisete å kaste fra seg søpla si i skogen. Altså, noen tar seg bryet med å legge en gammel TV i en bil, og kjøre det ut i skogen.... Hallo, det var i bilen, hvorfor ikke like godt kjøre det på en fylling, eller gjenvinningsstasjon som det vel heter nå? Der lå det i alle fall, i skogen. Og var et fremmedelement, et brudd med omgivelsene. Og det var vakkert, på en stygg måte. Jeg skulle ønske at folk kasta søpla si på steder som egner seg til det, men jeg fotograferer søppel igjen og igjen, og noen ganger bruker jeg fotografiene som utgangspunkt for noe annet, f.eks trykk. Likevel skulle jeg ønske at det gikk an å gå tur uten å se søppel overalt. Da kunne jeg kanskje fotografert blomster og små søte ekorn i stedet, hvis jeg hadde fått det til. Det er vel en fare for at det ville blitt bilder av små, døde ekorn, tenker jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar