onsdag 17. mars 2010

Jeg klipper....

 .



Rundt omkring sitter det små gamle damer med heklenåler, strikkepinner eller kabalene sine. Hendene går helt automatisk, det er arbeid, eller avslapning, som sitter i fingrene.

Hvis jeg blir en kjempegammel liten dame, kommer jeg sikkert til å sitte med en saks, midt oppe i en haug med ukeblader, og klippe, klippe, klippe. Hvis noen gir meg lim, kommer jeg helt sikkert til å lime også. De som er rundt meg, kommer sikkert til å prøve å bytte ut saks, lim og papir med heklenål og garn - det blir ikke så mye rot av det. Jeg kommer til å nekte, jeg vil klippe.

Og så kommer jeg til å lime sammen ting, og lage små, eller store, historier. Om hverdager, om fryktelige ting, og om fantastiske ting. Jeg kommer sikkert til å fortelle de samme historiene så mange ganger at jeg tror på dem sjøl.

Jeg håper det ikke er en regel som sier at gamle små damer ikke kan ha spiss saks, jeg lover at jeg ikke skal skade noen med den, ikke med vilje, i alle fall....
.

2 kommentarer:

  1. Saks og lim er morsommere enn strikkepinner ja! Det skal være sikkert!!!!
    De broderte bindene var noe av det særeste jeg har sett på lenge..hehehe!
    Dritbra blogg:)

    Koselig borte i Bakgården der:)

    SvarSlett