lørdag 14. juni 2008

Hundre hunder

.




Fram til for få dager siden lå de over hundre hundene jeg har malt i hauger. Nå er de montert på vegg og er en del av min aller siste utstilling ved Det Tverrfaglige Kunstinstitutt i Bærum, Åpen skole som pågår denne helgen.

Her er de montert ti både i bredden og i høyden, det var det som passet best til den veggen jeg hadde tilgjengelig. Når man ser chihuahuaene en og en er de ganske søte og uskyldige. Sammen blir de litt mer insektsaktige, som om de står klare til å krype og kravle over det som kommer i deres vei. Hver av dem måler 20 x 20 cm, tilsammen fyller de ca 220 x 220 cm.

For meg, som har jobbet med dem ganske lenge, var det fint å endelig få se dem samlet, og jeg gleder meg til å montere dem på andre måter, i andre rom. Nå henger de i en smal gang, og er det første man ser når man åpner ei dør - det er mektig og overraskende. Dessverre fører døra og den smale gangen til at fotoforholda er elendige, i alle fall for en som ikke har brukt kunstutdanninga si til å spesialisere seg på foto...

.

2 kommentarer:

  1. NYDELIG! Skulle gjerne sett en og annen detalj dersom du har bilder av denslags liggende? Utrolig flott montert også!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du synes det :-) Man blir litt blind for eget arbeid, særlig når man har holdt på med det en stund, og det består av mange deler. Jeg så at du fant et detaljbilde, og tror det ligger flere under merkelappen hunder.

    SvarSlett