mandag 2. juni 2008

En kvadratmeter chihuahua


Det nærmer seg veldig slutten på mine tre år ved Det Tverrfaglige Kunstinstitutt. Med åpningen av avgangsutstillingen i forrige uke, snek det seg en liten tomhet inn i hodet mitt; hva nå? Etter å ha jobbet intenst mot noe, ble det bare helt rolig. Soldatinstallasjonen min er nok helt ferdig, etter over et års arbeid og modning.

Det som ikke er helt ferdig, er chihuahuaene - selv om de nok også nærmer seg en avslutning. Jeg har malt over hundre av dem i 20 x 20 cm størrelse, og flere samlet i ruter på store lerreter, der hver rute og hund fortsatt var 20 x 20 cm. Nå har jeg også prøvd å gå opp i format, og har malt noen på 1 x 1 meters lerreter.

En kvadratmeter chihuahua er ganske mye hund, og noe som i utgangspunktet er smått og søtt får et monsteraktig preg. Akkurat det er ganske fascinerende, så det blir nok noen flere hunder før jeg gir meg.

Så får vi se - det er mange dyr i arken, og mange små ting jeg kan samle på ...

.

1 kommentar: