fredag 26. oktober 2007

...why don't you swallow razorblades...


Siden jeg har brukt tid på fugler og søndagsbilder av barna mine, kan jeg jo bruke litt plass på hjernene mine også. Jeg holder på med en serie collager der utgangspunktet er hjerner jeg har malt på lerret. Foreløpig har jeg laget 11 hjerner, som jeg går til og fra og limer litt på og skriver litt på etter som det passer.

Det ser ut til at noen ting kommer til å gå igjen her, som hunder og øyne. Og tekst. Jeg tror det skal være tekst på alle collagene. Foreløpig ser det ut til at tekstene jeg skriver kommer til å referere til musikk, men det kan jo endre seg. Men i alle fall, hvis tekstene kommer til å fortsette å referere til musikk, er jeg i ferd med å lage en slags quiz, og sånt liker jeg jo. Det betyr at de som hører på samme musikk som meg, og er skapt sånn at de husker tekst, kan ta en referanse andre ikke får med seg. At ting kan kommunisere på ulike plan liker jeg - og gamle norsklærere liker intertekstuelle innslag i ulike former for arbeid.

I alle fall, i den nærmeste tida kommer det til å komme flere hjerner fra meg - mine hjerner er nemlig ikke alene....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar