torsdag 25. oktober 2007

Fløy en liten blåfugl...


Jeg gjør alt annet enn det jeg egentlig burde om dagen - i alle fall når det gjelder kunst og skoleting. Det kan hende det er fordi jeg går siste året på skolen, og tenker at jeg burde være fryktelig seriøs og gå i gang med noe alvorlig, noe som kan bli til et avgangsarbeid. Og jeg gjør det også. Jeg jobber med mine fotografier i fart, jeg jobber med foto/trykk av søppel, jeg lager bilder av hjerner. Alt dette kan bli noe. Noe av dette kan bli til det jeg skal ha på avgangsutstillingen.
Det er bare det at jeg gjør så innmari mye annet for å slippe å ta tak i det litt store og alvorlige. For eksempel maler jeg søndagsbilder av barna mine. Eller jeg maler små bilder av fugler - disse er 20 x 20 cm. Og jeg som ikke liker fugler en gang, de har spisse nebb og ekle, ekle føtter. En gang satt det en undulat på hånda mi, og grep rundt fingeren min med undulatføttene sine. Ekkelt.

En annen gang var jeg i en fuglepark i Belgia. Jeg, som ikke kan fordra fugler, tok med hele familien i en fuglepark. Jeg var redd hele tida - det fløy fugler rundt meg på alle kanter, med små spisse nebb, klare til å bore dem inn i det som måtte være i veien. Enda verre var fuglene med store, spisse nebb. Det eneste stedet jeg likte i den fugleparken var det australske huset - det holdt fuglene seg på bakken, sånn at man kunne tråkke på dem hvis de skulle komme til å angripe.
I alle fall, jeg maler fugler. Med spisse nebb. Bare for å slippe unna....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar