lørdag 26. januar 2008

Sara Skolehund


Jeg skulle komme tilbake til Bibbi Møllhausen og hennes utstilling "Face to Face" som åpner på Galleri Albin Art i dag. Tanken var at jeg skulle poste noen flere bilder, og si litt om dem. Sånn blir det ikke. Bildene svever rundt et sted i cyberspace, og har i alle fall ikke kommet fram til min e-post. Derfor skal jeg si litt om Bibbis hund i stedet.


Bibbi er den eldste eleven på Det Tverrfaglige Kunstinstitutt, hun er 70 år, og pensjonert lærer. Sara er vel omtrent like gammel, og pensjonert hund. Begge to er de bestemte damer som vet hva de vil (men i motsetning til Sara er ikke Bibbi en som logrer for noen).

Hver eneste dag kommer Sara løpende inn på skolen - like fornøyd og glad. Egentlig skal hun sitte pent i en bag, og hun gjør det mye av tiden, når hun vil det selv. Når hun ikke vil det, går hun rundt og inspiserer, og ser om noen har mistet noe hun kan spise på gulvet. Av og til får hun litt maling i pelsen eller under potene, sånn er det med hunder som går på kunstskole.

Der Bibbi er, er ofte Sara, så jeg antar at hun nok er å treffe på Albin Art nå i utstillingsperioden. Der sitter hun nok ganske pent i bagen sin. Hvis hun vil det selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar