torsdag 6. desember 2007

Gin in tea cups...


Noen dager trenger man en tekopp med noe godt i. Siden jeg ikke synes gin er noe særlig godt, skal jeg etterhvert krype under et teppe med en varm kopp te, og en bok som ikke krever all verdens tankevirksomhet, men som har godt språk. Det gjør ikke noe om noen dør i den boka, men den bør ikke være veldig trist - jeg orker ikke veldig triste ting i dag. I dag vil jeg ha teppe og tekopp, og ikke noe særlig mer. OK, kanskje litt mer. Kanskje jeg kommer til å lese en bok som passer til en liten sjokolade, eller et bittelite glass med portvin seinere på kvelden.

Det er stadig flere av hjernebildene mine som blir ferdige, eller nesten ferdige. For ofte mangler de et eller annet jeg ikke vet hva er før jeg plutselig ser det i en avis eller et blad. Jeg tror egentlig at de kommer til å oppføre seg sånn hele tiden, disse bildene. Så lenge jeg har dem i nærheten, kommer jeg til å finne små ting jeg må feste på dem - deler av en tankerekke som må fullføres. Sånn sett fungerer de som andre hjerner - assosiasjoner trekker oss videre, og det er alltid arbeid som pågår.
Dette bildet er kanskje ferdig. Akkurat nå er det det, i alle fall.

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Det gjør ikke noe om noen dør i den boka, men den bør ikke være veldig trist – jeg orker ikke veldig triste ting i dag. Fantastisk!

    SvarSlett