tirsdag 9. september 2008

Jeg kom til å tenke på Meret Becker...



... og jeg har tenkt ganske mye på henne de siste dagene. Jeg vet hvordan hun kom inn i hodet mitt: i min mp3 spiller bor Einstürzende Neubauten for tida, jeg hører på "Alles wieder offen", og den har ingen ting med Meret Becker å gjøre, men det har Stella Maris, som hun gjorde sammen med Neubauten en gang på 1990-tallet.

Helt uten å være i min mp3-spiller har den sneket seg inn i hodet mitt, og jeg tenker at jeg vil høre mer av Meret Becker, og det har jeg tenkt med ujevne mellomrom i mange år, uten at jeg har gjort noe med det.

Og jeg tenker at en annen grunn til at jeg tenker på Meret Becker, er at jeg akkurat har sett filmen "Mein Führer - Die wirklich wahrste Wahrheit über Adolf Hitler", der Becker spiller sekretær.

Og jeg tenker at denne gangen skal jeg gjøre alvor av det, jeg skal finne ut mer om Meret Becker, men ikke akkurat nå - akkurat nå skal jeg høre "Stella Maris" enda en gang.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar