mandag 26. mai 2008

Frihet i en liten eske


I hele fjor jobbet jeg mye med å putte ting i esker. Nå, i innspurten av tredje år ved Det Tverrfaglige Kunstinstitutt, gjør jeg det igjen. Mulig at dette er min måte å rydde på - vanligvis er det mange løse tanker og ting rundt meg - limt fast i esker blir det mye mer klart og ordentlig.

Jeg har planer om å jobbe med mye større esker, og da blir det nok litt rotete og kaotisk igjen, tenker jeg, men akkurat nå er det disse små eskene som gjelder, det er de jeg skal delta med på avgangsutstillingen i Bærum Kulturhus.

"Frihet i en liten eske" består av små treesker med leketøyssoldater oppstilt på ulike måter, denne gang i glassmontre, og med tekst som tilsynelatende er meningsløs i sammenhengen. Det mest absurde og meningsløse er likevel soldatene i seg selv, og at de er laget for at barn skal leke med dem. Jeg har ellers sagt en del om soldatene mine tidligere.

Utstillingen i Bærum Kulturhus henger fra 28. mai til 27. juni.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar