tirsdag 29. mai 2007

In a Barbie World....



Jeg kan ikke huske at jeg var så veldig opptatt av dukker da jeg var liten - jeg hadde en dukke jeg virkelig likte - han het Sam og var en negerdukke med guttetiss.... Da jeg vokste opp var det ikke så vanlig at dukker hadde kjønnsorganer, det er vel forsåvidt ikke det enda, og det spiller ikke noen særlig rolle heller, siden det faktisk er hva man leker at er der som er det viktige. Men min dukke hadde altså kjønnsorgan, noe som var sjeldent, og det er sikkert derfor jeg husker det. Negerdukker var ikke sjeldne, og ja, jeg er så gammel at jeg vokste opp den gangen det het negerdukker. I alle fall, jeg var ikke så veldig opptatt av dukker, og i alle fall ikke av Barbie-dukker. Kanskje det er derfor jeg er så opptatt av det nå? Jeg kjøper dukker når jeg er ute og reiser, jeg arver dukker fra unger jeg kjenner, jeg stjeler dukker fra barna mine.... Til opplysning - ungene mine er store, jeg river ikke lekene ut av hendene på gråtende barn. Til gjengjeld river jeg ofte hendene av lekene... I denne samlingen av bokser har jeg brukt deler fra dukker og gjenstander som tilhører dukker, samt noen andre små ting som godt kan passe inn i et dameliv. Jeg pleier ikke å sette navn på noe av det jeg lager, men fellesbetegnelsen for dette er In a Barbie World.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar