torsdag 25. juni 2009

Hjerner, igjen...

.


Jeg har tatt fram hjernene mine igjen, de store, i alle fall store til meg å være - de er 60 x 80 cm. Hjernene mine skal på utstilling igjen, sammen med de små tekstene på papir, noen nye tekster har kommmet til, og så er de alltid nye for meg når de monteres i nye rom.

Jeg skal stille ut i Frognerveien 44, 9. - 19. juli, sammen men Kari Angvik og Annelene Evensen, vi har stilt ut samme før, og kaller oss (parentes) når vi gjør noe sammen - for det er akkurat det det er, vårt samarbeid, en parentes, mens vi på hver side holder på med vårt.

Akkurat nå ser jeg på hjernene mine, igjen og igjen, og fotograferer dem, hele og utsnitt, mens jeg lurer på om jeg skal lage noen små trykk av utsnittene - de framstår som noe helt eget når jeg ser dem uten "moderhjernen".

Og plutselig går jeg på jakt igjen, etter små ting jeg kan klippe ut og som kan bli en del av nye hjerner som kanskje skal lages en gang i framtida.
.

2 kommentarer:

  1. Er det en god eller en dårlig ting - at det får deg til å tenke? Jeg håper det er en god ting, og setter uansett pris på kommentar.

    SvarSlett