søndag 12. oktober 2008

Arbeid pågår - hjernebroderi


Den første av hjernene mine er montert. Den er ikke ferdig, for jeg har tenkt å sy små ting inn i den, og kanskje male litt - rett og slett lage collage på tekstil. Men den er brodert ferdig, og spent opp på blindramme. Og det erfarte jeg at jeg gjør alt for sjelden, det å spenne mine egne lerreter, dette var rustent og kronglete, men til slutt var den nå der.

Egentlig var det ikke hjerner jeg skulle brodere nå, jeg skulle lage en helt annen serie, men siden jeg lider av beslutningsvegring og ikke klarer å velge farge, lar jeg hjernene være en slags mellomarbeid. De passer i alle fall inn med både malerier og heklerier jeg har gjort før, og kan bli en del av en serie.

Jeg skal lage flere hjerner, og gjøre ferdig denne, men jeg tror jeg skal ned i format. Dette er 30 x 40 cm, og det blir litt for stort, synes jeg.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar