tirsdag 21. oktober 2008

Om størrelser på hjerner og kortvarige fornøyelser

.


Gå ned i format, sa jeg i forrige uke, og syntes at mine broderte hjerner på 30 x 40 cm var alt for store. Og dermed gikk jeg i gang med hjernetegninger, 60 x 80 cm, og jeg lurer på om de er for små... Jeg diskuterer med meg selv, mens jeg tegner hjerner som mest sannsynlig er for små... eller var de kanskje for store...?

Uansett, jeg tegner, og det er mye som havner i kategorien "arbeid pågår" om dagen. Jeg tegner selve hjernene, eller syr dem, men vet ikke helt hva jeg skal fylle dem med enda, så det venter jeg litt med. I mellomtiden bygger jeg opp et lite hjernelager som kanskje kan komme til nytte en gang, og hvis ikke, har det i alle fall vært ganske morsomt å holde på med dem.

Jeg tegner med sprittusj på gråpapir, billig papir kjøpt på Europris, egentlig kjøp til å dekke gulvet med da jeg skulle male et rom. Papiret nydelig å både se og ta på, selv om det nok er en kortvarig fornøyelse - det varer neppe inn i evigheten.

Men jeg har ingenting i mot kortvarige fornøyelser, noen av mine beste fornøyelser har vært kortvarige, så jeg fortsetter å klappe litt på papiret, og tegne på det, og bli litt svimmel av lukten av sprittusj, sånn at jeg må ta pause og blogge litt, eller drikke for mye kaffe, før jeg går tilbake til det som er under arbeid.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar