onsdag 27. august 2008

Å rydde seg et rom eller hekle seg en hjerne...

.

Etter å ha gått tre år på kunstskole, er det mye som må ryddes opp i - og jeg snakker ikke om tanker og følelser og sånt, jeg snakker om helt konkrete roteting på arbeidsrommet mitt. Skolesakene mine må ryddes på plass på arbeidsplassen, og ting må sorteres og settes i system sånn at jeg vet hvor det er når jeg trenger det - i alle fall må jeg ha en anelse om hvor ting er, og selv om jeg innser at så veldig ryddig blir jeg ikke, så skjønner jeg at jeg trenger et slags system i kaoset.

Mulig at det er fordi jeg er redd for mer kaos at jeg jobber med små ting om dagen, små ting som lett lar seg rydde bort. Jeg hekler. Som her, denne hjerneaktige tingen jeg har heklet. Idéen fikk jeg hos Annelene, som jeg har gått på Det Tverrfaglige Kunstinstitutt med, og hatt utstilling sammen med.

Annelene jobber også med tekstil, og hun har noen betraktninger rundt strikking og kunst på bloggen sin, som jeg synes det er verdt å lese.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar