tirsdag 29. april 2008

Egentlig skulle jeg ...


Egentlig skulle jeg vært på skolen. Og siden jeg ikke er på skolen, skulle jeg egentlig jobba med mappa mi, den med bilder som oppsummererer det tredje året mitt ved Det Tverrfaglige Kunstinstitutt. Og siden jeg ikke gjorde det, skulle jeg egentlig malt ferdig et hundebilde.

I stedet for gikk jeg tur, og tenkte at det snart er sommer, og at hundebildet ikke forsvinner, det er der i neste uke også. Og mappa mi ligger der, uferdig, den går ingen steder selv om jeg gjør det.

Så jeg gikk en tur ned til vannet, og så på flåtene, som egentlig skulle ligget på vannet, ikke ved siden av, og jeg tenkte litt på Pi, da han var i livbåten med sebraen, hyenen, orangutangen og den sjøsyke tigeren.


Og da jeg så at noen unger hadde vært på den bittelille stranda og bygget et slags slott, tenkte jeg litt på mummitrollet. Og jeg tenkte at jeg ville gå hjem å lese, ikke jobbe. Og så tenkte jeg at jeg kan male i morgen. En dør. Blå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar