lørdag 23. februar 2008

Flere heklerier


Jeg fortsetter å hekle små, små former, som jeg så setter sammen.

Jeg skal lage en serie på 8 forskjelllige former, som jeg foreløig skal montere i dype hvite rammer. Grunnen til at jeg har valgt 8, har en praktisk forklaring: for mange år siden kom jeg over et knakende godt tilbud på rammene jeg bruker - ramma var på en måte et slags titteskap med klær som hang på ei snor, ikke særlig fine, men rammene hadde potensiale. I butikken hadde de 8, og de kjøpte jeg.

De har ligget og tatt plass, og venta på at jeg skulle begynne å hekle disse formene mine, som mest av alt minner meg om noe som passer til å vokse under vann.

5 kommentarer:

  1. Åh disse blir så fine og jeg synes ikke du skal sperre de inne, men montere de fritt på vegg... Tenk deg en helt hvit utstilling (noe du forståvidt allerede har gjort) med dine heklerier og mine strikkerier - åh for et kostebinderi det hadde blitt. Egentlig en fryktelig god ide når jeg tenker meg om - dette feller seg inn i planene på en veldig elegant måte.

    SvarSlett
  2. Dette er en del av den store hvite planen, Annelene. Grunnen til at jeg sperrer dem inne, er at jeg ikke skal miste ideen - alt for mange ting blir borte fordi det havner i en skuff. Jeg har tenkt å lage store og frie, men aller først: små modeller i bur, så får de kjempe seg fri etterhvert....

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. håper ikke den store hvite planen egentlig er den hvite hvalen...

    SvarSlett
  5. Herregud, det har jeg ikke tenkt på - kanskje jeg egentlig er kaptein Ahab...

    SvarSlett