søndag 6. januar 2008

Chihuahuaer - igjen og igjen




Juleferien nærmer seg veldig slutten, og som vanlig har jeg gjort mye mindre enn jeg håpet på. Men jeg har ikke bare laget vodoo-hoder i nålefilt, jeg har malt litt også - chihuahuaer i ulike varianter. Jeg tror jeg har 20 av dem nå, men jeg tror nok at jeg ikke kommer til å gi meg før jeg har minst 100.

De er en avslappende pauseaktivitet, mesteparten av jobben gjorde jeg da jeg tenkte ut hvordan de skulle bli, og mens jeg prøvetegnet. Nå dreier det seg om variasjoner over samme tema, jeg flytter dem rundt på lerretet, og maler dem. Eller; det er vel mer riktig å si den - foreløpig holder jeg på med akkurat samme hunden, igjen og igjen, men med litt annet utsnitt hver gang.

Kanskje jeg kommer til å bytte hund - det kan hende at 100 av den samme blir litt kjedelig, men akkurat nå virker det ikke sånn. Og det er ikke noe i veien med å kjede seg heller - bestemora til Albert Åberg sa at det er bra å kjede seg - da blir alt mye morsommere etterpå... Og bestemødre er ofte kloke damer som vet hva de snakker om.

I alle fall - chihuahuaer ble det siste jeg jobbet med i 2007, og de kommer nok til å følge meg langt inn i 2008 også.

1 kommentar: