fredag 16. november 2007

The dashboard melted....


... but we still have the radio... Jeg fortsetter med hjernebildene mine, selv om hundene nok har tatt litt stor plass i det siste. Saken er at hundene er ganske lette å jobbe med - de maler man, og ferdig med det.

Hjernene er på en måte saktere arbeid, jeg går til og fra, finner et bilde jeg vil lime inn, en tekst jeg vil bruke, og så venter jeg litt, for å se om jeg finner enda flere bilder, eller enda flere ord. Det er mye mer vanskelig å vite når jeg er ferdig - jeg må bare bestemme meg forat det er nok på et eller annet tidspunkt, helst før det er så mye der at det ser ut som om noen har spydd på lerretet. Men fortsatt er det morsomt, og siden jeg vanligvis jobber fort, tror jeg at jeg har godt av den langsomme prosessen disse hjernecollagene er.

Og siden alle tekstene jeg bruker refererer til musikk, må jeg jo innrømme at det er morsomt når noen kommer og sier: "Å, er det den sangen, av det bandet". Og jeg ser at tilsynelatende meningsløse ordsammensettinger gir en mening til andre som har de samme referansene som meg selv, selv om meningen ikke er noe mer enn å se noe annet enn de som ikke har kjennskap til teksten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar